Cel: Poznam mieszkańców łąki.

Kryteria sukcesu:

- wykonuję notatki z obserwacji,

- piszę  dalszy ciąg opowiadania,

- gram na pianinie,

- liczę w zakresie 30, 

Przebieg zajęć.

Na wstępie dzieci obejrzały film.  

Skrzaty opowiadały o łące, układały puzzle, śpiewały piosenkę i robiły pracę plastyczną. 

 

Dzieci obejrzały również prezentację.

Projekt autorstwa B. Minta

Następnie otrzymały zadanie: Jeśli masz możliwość wyjścia na łąkę to poproś o to rodziców. Jeśli nie, obejrzyj jeszcze raz filmik ze skrzatem Borówką i zrób notatki w notesie obserwatora. Taki notes możesz sobie wydrukować lub po prostu narysować podobny.

Download
NOTES_OBSERWATORA___KI__1_.pdf
Adobe Acrobat Document 470.0 KB
Download
__KA_2_STRONA.pdf
Adobe Acrobat Document 325.9 KB

Uczniowie prowadzili obserwacje, szukali roślin i zwierząt łąki.  Samodzielnie wykonali notatki. Podczas zajęć online na TEAMS dzielii się swoją wiedzą.


Następnie słuchali odgłosów łąki. 

Kliknij na obrazek i posłuchaj odgłosów łąki.

Pisanie opowiadania:

Łąka to miejsce, gdzie można usłyszeć wiele zwierząt. Ponieważ mówiliśmy ostatnio o sztuce, konkretnie o muzyce pomyślałam, że oba te tematy doskonale łączą się ze sobą. Zaproponowałam dzieciom napisanie opowiadania o tym, jak zwierzęta mieszkające na łące postanowiły zorganizować koncert.
W związku z tym udostępniłam dzieciom prezentację, a one dopisywały we współpracy kolejne części opowiadania. 

Download
spos_b_otwarciea_prezentacji_ (1).pdf
Adobe Acrobat Document 100.3 KB

 W trakcie.

Efekt.

Z prezentacji powstała książeczka.

Book titled 'O tym, jak zwierzęta urządziły koncert na łące'Read this book made on StoryJumper

W tym dniu dzieci rozwiązywały również zadania matematyczne. Zadanie matematyczne nr 1.

 

Rozwiąż zadanie. Obliczenia i zapisz w zeszycie od matematyki. 

Tomek na łące się 26 motyli. 15 z nich do Cytrynki, 5 do Rusałki. Ile było motyli?

Zadanie matematyczne nr 2/ dla chętnych

Download
Liczby na łące.pdf
Adobe Acrobat Document 619.8 KB

Skoro zwierzęta mogły zagrać koncert, to i dzieci też zagrały.

Efekt.


Na koniec uczniowie napisali refleksję na Lino.