Cel: Poznam mieszkańców łąki.
Kryteria sukcesu:
- wykonuję notatki z obserwacji,
- piszę dalszy ciąg opowiadania,
- gram na pianinie,
- liczę w zakresie 30,
Na wstępie dzieci obejrzały film.
Skrzaty opowiadały o łące, układały puzzle, śpiewały piosenkę i robiły pracę plastyczną.
Dzieci obejrzały również prezentację.
Następnie otrzymały zadanie: Jeśli masz możliwość wyjścia na łąkę to poproś o to rodziców. Jeśli nie, obejrzyj jeszcze raz filmik ze skrzatem Borówką i zrób notatki w notesie obserwatora. Taki notes możesz sobie wydrukować lub po prostu narysować podobny.
Uczniowie prowadzili obserwacje, szukali roślin i zwierząt łąki. Samodzielnie wykonali notatki. Podczas zajęć online na TEAMS dzielii się swoją wiedzą.
Następnie słuchali odgłosów łąki.
Kliknij na obrazek i posłuchaj odgłosów łąki.
Pisanie opowiadania:
Łąka to miejsce, gdzie można usłyszeć wiele zwierząt. Ponieważ mówiliśmy ostatnio o sztuce, konkretnie o muzyce pomyślałam, że oba te tematy doskonale łączą się ze sobą. Zaproponowałam dzieciom napisanie opowiadania o tym, jak zwierzęta mieszkające na łące postanowiły zorganizować koncert.
W związku z tym udostępniłam dzieciom prezentację, a one dopisywały we współpracy kolejne części opowiadania.
W trakcie.
Efekt.
Z prezentacji powstała książeczka.
W tym dniu dzieci rozwiązywały również zadania matematyczne. Zadanie matematyczne nr 1.
Rozwiąż zadanie. Obliczenia i zapisz w zeszycie od matematyki.
Tomek na łące się 26 motyli. 15 z nich do Cytrynki, 5 do Rusałki. Ile było motyli?
Zadanie matematyczne nr 2/ dla chętnych
Skoro zwierzęta mogły zagrać koncert, to i dzieci też zagrały.
Efekt.
Na koniec uczniowie napisali refleksję na Lino.