Kryteria sukcesu:

 

- wymieniam środki transportu,

-rozwiązuję zadania tekstowe,

-potrafię kulturalnie zachować się w środkach transportu,

 

Dzieci otrzymały polecenie.

Odpowiedz na pytanie: Czym możemy podróżować ?

Poszukaj w dostępnych źródłach informacji na temat środków transportu. Pomyśl: Jakich środków transportu używamy podczas podróży? Po czym się poruszamy?  Ile osób może podróżować? Jak napędzany jest środek transpotu? Wykonaj notatkę graficzną, plakat lub jeszcze w inny sposób przedstaw odpowiedź na pytanie.

Poproś rodzica o przesłanie do mnie zdjęcia pracy. 

Oto efekty pracy!

Następnie dzieci rozwiązywały zadania z treścią.

Zad. 1.

Na parkingu stały pojazdy.  Wszystkie razem miały 20 kół.

Ile było pojazdów?

Przedstaw za pomocą rysunku, klocków, koralików, guzików lub
w dowolny inny sposób  rozwiązanie tego zadania.

 

 

 


Zadanie dla chętnych:

 

Na parkingu stało 5 pojazdów. Ile razem mogły mieć kół?
Czy zawsze jest to liczba parzysta?

Ważna zasada!

Dzieci poznały równeż zasady poruszania się środkami komunikacji.

1. Na początek ważna zasada - zawsze najpierw wysiadają pasażerowie, a następnie wsiadają nowi. Nigdy nie należy wpychać się do autobusu, by zająć sobie miejsce. Cierpliwie poczekaj, aż wszyscy wysiądą i dopiero spokojnie wejdź. Zawsze przepuść osoby starsze, nawet jeżeli potem nie będziesz miał miejsca siedzącego.

2. Jeśli siedzisz, a widzisz, że nie ma już miejsca i starsza osoba stoi to ustąp jej miesca. Będzie miło. 

3. Pamietaj też o tym, aby nie rozmawiać przez telefon i nie słuchać głośno muzyki. Nie jesteś sam. Twój telefon to twoja rozmowa. Nie wszyscy wokół muszą ją słyszeć!

Trochę wiedzy historycznej.

PODSUMOWANIE I UTRWALENIE

Pierwsze 4 minuty mówią opojazdach.

kompetencje

W czasie zajęć dzieci rozwijały wiele kompetencji kluczowych. 

 

1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;(porozumiewały się
w języku ojczystym,  omawiały swoje projekty),

2.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,

 technologii i inżynierii;(rozwiązywanie zadań tekstowych, rozumowanie, logiczne myślenie, poznawanie srodków transportu)

3.Kompetencje cyfrowe;( wyszukiwanie informacji w dostępnych żródłach)

4.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie  umiejętności uczenia się;
( dochodzenie do wiedzy poprzez działanie )

5.Kompetencje obywatelskie;(zachowanie się w środkach transportu),

6.Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;(szacowanie)

7.Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji  kulturalnej (historia  - film edukacyjny)