Cel: Spedzę słodko dzień.

Kryteria sukcesu:

- czytam opowiadanie o "Czarodzieju Czesławie";

-czytam wyrazy i sylaby z cz;

- piszę cz w wyrazach i zdaniach;

- ustalam kolejność zdarzeń w śnie Szczepana,

- porządkuję wyrazy zgodnie z ilością sylab, zapisuję wyrazy  
  w zeszycie;

- dodaję liczby;

-rozwiązuję zadania tekstowe;

- układam  scrable;

-śpiewam i tańczę.


Dzisiaj dzieci poznały Czarodzieja Czesława.

 

Historyjka „Czekoladowy czarownik” opowiada o czarodzieju, który był zły, ale dzieci znalazły poprawkę na poprawę humoru. Podały mu czekoladę. 

Opowiadanie znajduje się w podręczniku polonistyczno-społecznym wydawnictwa Mac "Oto ja" dla klasy 1  na stronie 47. 

Miały za zadanie wymyślić i opowiedzieć inną przygodę czarodzieja Czesława i narysować do niej ilustrację. 

Najpierw wykonały kilka ćwiczeń językowych, które miały na celu poszerzenie słownictwa.

Następnie dzieci opowiadały i ilustrowały wymyśloną przez siebie przygodę Czesława. 

Czas na piosenkę i ruch. 

Oglądając poniższy  film dzieci mogły dowiedzieć się skąd pochodzi czekolada.

Myślę, że czytanie sylab znajdujących się na kostkach czekolady było dla wielu bardzo przyjemne. 

Kolejne polecenie:

Zobacz co przyśniło się Szczepanowi.  Uporządkuj i podpisz zdarzenia. 

Dzieci potrafią liczyć sylaby, dlatego bez problemu ułożyły wyrazy według ich liczby.  Rozwiazanie zapisały w zeszytach. 

Czarodziej Matmag tłumaczy matematykę. 

Słodka matematyka- to mój sposób na to, aby zdalnie wytłumaczyć dzieciom dodawanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego.


Zadania dla mądrali!

Teraz w zeszycie narysuj i oblicz rozwiązanie zadań.

 Zad. 1. 

Masz 20 kostek czekolady. Jeśli będziesz jeść po 2 kostki dziennie to ile dni będziesz je jeść?

Zad.2. 

Możesz też zjeść je wspólnie  z domownikami. Po ile kostek zje każdy z was, jeśli założymy, że każdy zje po tyle samo?

 

 

Zawsze kiedy proponuję takie zadania jestem ciekawa sposobu ich rozwiązania. Czekam na nie z  niecierpliwością. 

Rozwiazania:

Na koniec dla chętnych Scrabble.

PODSUMOWANIE

Co zapamiętacie z dzisiejszych zajęć?