Cel: Spedzę słodko dzień.
Kryteria sukcesu:
- czytam opowiadanie o "Czarodzieju Czesławie";
-czytam wyrazy i sylaby z cz;
- piszę cz w wyrazach i zdaniach;
- ustalam kolejność zdarzeń w śnie Szczepana,
- porządkuję wyrazy zgodnie z ilością sylab, zapisuję wyrazy
w zeszycie;
- dodaję liczby;
-rozwiązuję zadania tekstowe;
- układam scrable;
-śpiewam i tańczę.
Dzisiaj dzieci poznały Czarodzieja Czesława.
Historyjka „Czekoladowy czarownik” opowiada o czarodzieju, który był zły, ale dzieci znalazły poprawkę na poprawę humoru. Podały mu czekoladę.
Opowiadanie znajduje się w podręczniku polonistyczno-społecznym wydawnictwa Mac "Oto ja" dla klasy 1 na stronie 47.
Miały za zadanie wymyślić i opowiedzieć inną przygodę czarodzieja Czesława i narysować do niej ilustrację.
Najpierw wykonały kilka ćwiczeń językowych, które miały na celu poszerzenie słownictwa.
Następnie dzieci opowiadały i ilustrowały wymyśloną przez siebie przygodę Czesława.
Czas na piosenkę i ruch.
Oglądając poniższy film dzieci mogły dowiedzieć się skąd pochodzi czekolada.
Myślę, że czytanie sylab znajdujących się na kostkach czekolady było dla wielu bardzo przyjemne.
Kolejne polecenie:
Zobacz co przyśniło się Szczepanowi. Uporządkuj i podpisz zdarzenia.
Dzieci potrafią liczyć sylaby, dlatego bez problemu ułożyły wyrazy według ich liczby. Rozwiazanie zapisały w zeszytach.
Czarodziej Matmag tłumaczy matematykę.
Słodka matematyka- to mój sposób na to, aby zdalnie wytłumaczyć dzieciom dodawanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Zadania dla mądrali!
Teraz w zeszycie narysuj i oblicz rozwiązanie zadań.
Zad. 1.
Masz 20 kostek czekolady. Jeśli będziesz jeść po 2 kostki dziennie to ile dni będziesz je jeść?
Zad.2.
Możesz też zjeść je wspólnie z domownikami. Po ile kostek zje każdy z was, jeśli założymy, że każdy zje po tyle samo?
Zawsze kiedy proponuję takie zadania jestem ciekawa sposobu ich rozwiązania. Czekam na nie z niecierpliwością.
Rozwiazania:
Na koniec dla chętnych Scrabble.
PODSUMOWANIE
Co zapamiętacie z dzisiejszych zajęć?