Kryteria sukcesu:
- wymieniam środki transportu,
-rozwiązuję zadania tekstowe,
-potrafię kulturalnie zachować się w środkach transportu,
Dzieci otrzymały polecenie.
Odpowiedz na pytanie: Czym możemy podróżować ?
Poszukaj w dostępnych źródłach informacji na temat środków transportu. Pomyśl: Jakich środków transportu używamy podczas podróży? Po czym się poruszamy? Ile osób może podróżować? Jak napędzany jest środek transpotu? Wykonaj notatkę graficzną, plakat lub jeszcze w inny sposób przedstaw odpowiedź na pytanie.
Poproś rodzica o przesłanie do mnie zdjęcia pracy.
Oto efekty pracy!
Następnie dzieci rozwiązywały zadania z treścią.
Zad. 1.
Na parkingu stały pojazdy. Wszystkie razem miały 20 kół.
Ile było pojazdów?
Przedstaw za pomocą rysunku, klocków, koralików, guzików lub
w dowolny inny sposób rozwiązanie tego zadania.
Zadanie dla chętnych:
Na parkingu stało 5 pojazdów. Ile razem mogły mieć kół?
Czy zawsze jest to liczba parzysta?
Dzieci poznały równeż zasady poruszania się środkami komunikacji.
1. Na początek ważna zasada - zawsze najpierw wysiadają pasażerowie, a następnie wsiadają nowi. Nigdy nie należy wpychać się do autobusu, by zająć sobie miejsce. Cierpliwie poczekaj, aż wszyscy wysiądą i dopiero spokojnie wejdź. Zawsze przepuść osoby starsze, nawet jeżeli potem nie będziesz miał miejsca siedzącego.
2. Jeśli siedzisz, a widzisz, że nie ma już miejsca i starsza osoba stoi to ustąp jej miesca. Będzie miło.
3. Pamietaj też o tym, aby nie rozmawiać przez telefon i nie słuchać głośno muzyki. Nie jesteś sam. Twój telefon to twoja rozmowa. Nie wszyscy wokół muszą ją słyszeć!
Pierwsze 4 minuty mówią opojazdach.
W czasie zajęć dzieci rozwijały wiele kompetencji kluczowych.
1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;(porozumiewały się
w języku ojczystym, omawiały swoje projekty),
2.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,
technologii i inżynierii;(rozwiązywanie zadań tekstowych, rozumowanie, logiczne myślenie, poznawanie srodków transportu)
3.Kompetencje cyfrowe;( wyszukiwanie informacji w dostępnych żródłach)
4.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
( dochodzenie do wiedzy poprzez działanie )
5.Kompetencje obywatelskie;(zachowanie się w środkach transportu),
6.Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;(szacowanie)
7.Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej (historia - film edukacyjny)