Na początku zajęć dzieci obejrzały prezentację
wprowadzającą
w tematykę filmową. Poznały
nazwy zawodów ludzi zajmujących się tworzeniem filmów (reżyser, aktor, scenarzysta). Poznały słownictwo związane z filmem. Następnie uczniowie dyskutowali
o programach i filmach, które
lubią oglądać, uzasadniali swój wybór, tworzyli ranking ulubione filmy. Przypomnieli sobie zasady bezpiecznego korzystania z mediów, telewizji
telewizyjnej.
Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób powstają filmy i podjęto próby, aby nagrać swoje animacje. W parach przygotowali scenariusz, wymyślili główne bohaterów i zdarzenia, w których chcieliby przedstawić. Zaplanowali ruch. Następnie nagrali swoje pierwsze animacje.
Klasa 1 a 2022/2023
Klasa 3 c 2021/2022
Uczniowie wspaniale się bawili. Swoje prace zaprezentowali koleżankom i kolegom w klasowym kinie. Wszystkie animacje zostały omówione i otrzymały gromkie brawa. Premiera była bardzo udana.
Uczniowie rozmawiali także na temat programów telewizyjnych. Następnie podawali pomysły na programy, których jeszcze nie wymyślono. Wymyślali własną stację telewizyjną (nazwę i logo) oraz programy, które będą w niej wyświetlane. Programy miały spełnić oczekiwania młodego odbiorcy. Następnie prezentowali efekty swojej pracy w taki sposób, przez zaciekawić odbiorcę.
PODSUMOWANIE