Wiemy jak korzystać z mediów.

Na początku zajęć dzieci obejrzały prezentację wprowadzającą 
w tematykę filmową. Poznały nazwy zawodów ludzi zajmujących się tworzeniem filmów (reżyser, aktor, scenarzysta). Poznały słownictwo związane z filmem. Następnie uczniowie dyskutowali 
o programach i filmach, które lubią oglądać, uzasadniali swój wybór, tworzyli ranking ulubione filmy. Przypomnieli sobie zasady bezpiecznego korzystania z mediów, telewizji telewizyjnej. 

Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób powstają filmy i podjęto próby, aby nagrać swoje animacje. W parach przygotowali scenariusz, wymyślili główne bohaterów i zdarzenia, w których chcieliby przedstawić. Zaplanowali ruch. Następnie nagrali swoje pierwsze animacje.

Animacje poklatkowe wykonane przez uczniów.

Klasa 1 a 2022/2023


Klasa 3 c 2021/2022


Uczniowie wspaniale się bawili. Swoje prace zaprezentowali koleżankom i kolegom w klasowym kinie. Wszystkie animacje zostały omówione i otrzymały gromkie brawa. Premiera była bardzo udana. 


Uczniowie rozmawiali także na temat programów telewizyjnych. Następnie podawali pomysły na programy, których jeszcze nie wymyślono. Wymyślali własną stację telewizyjną (nazwę i logo) oraz programy, które będą w niej wyświetlane. Programy miały spełnić oczekiwania młodego odbiorcy. Następnie prezentowali efekty swojej pracy w taki sposób, przez zaciekawić odbiorcę.

 

Dzieci wcieliły się w prezenterów telewizyjnych i zapowiadały swój program z wczenśniej przygotowanego odbiornika telewizyjnego.


PODSUMOWANIE