„Kolorowy potwór” to opowiadanie o potworze, któremu pomieszały się wszystkie
emocje i nie potrafi sobie z nimi poradzić. Nie wie co czuje. Dzieci próbują mu pomóc. W ten sposób uczą się nazywać uczucia. Druga część to „Kolorowy
potwór. Doktor od emocji”. Tutaj potwór ma dla dzieci zestaw do regulacji emocji. Pomaga im rozpoznać i oswoić emocje
oraz rozwiązać
trudne problemy emocjonalne. W mojej klasie zadziałało. Omówiliśmy emocje, zrobiliśmy kolorowe potworki. Na
parapecie stoi lusterko. Dzieci chętnie tam się przeglądają i symbolicznie rozpoznają swoje emocje. Później wkładają patyczek ze swoim imieniem do słoiczka
z właściwą/ rozpoznaną emocją. Ważne dla mnie jest też to, że dzieci
w klasie nauczyły się podglądać te słoiczki i reagują na to co się w nich znajduje. Gdy okaże się, że ktoś jest smutny lub zły natychmiast próbują
z nim porozmawiać lub po prostu „pobyć przy nim”, pocieszyć. Dzieci wykonały też ciekawe prace plastyczne, w których na kolorowym tle „wykrzyczały” różne emocje. Polecam.