Na dywanie są rozmieszczone ilustracje narysowane przez dzieci. Uczniowie opowiadają o tym, którą przygodę zilustrowali i dlaczego.


Łączenie obrazków z tytułami.

Dzieci czytają fragmenty lektury i dopasowują je do odpowiedniej przygody.

Dzieci szukają umieszczonych wcześniej przez nauczyciela w klasie wyrazów z rodziny wyrazu czarować. Uzupełniają kartę pracy.


Każda grupa szuka informacji w udostępnionym przez nauczyciela źródle.

Rozmowa z dziećmi na temat sposobów szukania informacji w sieci. Uwrażliwienie na konieczność sprawdzania samych  informacji oraz ich źródeł.

Wypowiedzi uczniów poparte przykładami.

Uczniowie wykonują różdżkę. Otrzymują patyczek, bibułę i piankowe gwiazdki. Bibułą owijają patyczek i przyklejają gwiazdki.

Dzieci wymyślają i zapisują magiczne zaklęcie.

Przykład:

Download
garść miłych słów.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Tworzenie eliksiru.

Magiczne doświadczenie.

Po przygotowaniu doświadczenia, w ostatnim momencie  przed dodaniem  płynu do mycia naczyń, cała grupa kieruje swoje magiczne różdżki w stronę talerza i wymawia wymyślone przez siebie zaklęcie. Magia może już się zadziać. Dzieci dodają płyn.

Rozmowa. Wykonanie notatki.

Podsumowanie

Samoocena

Ustna refleksja


Informacja zwrotna dla nauczyciela

Na zakończenie nauczyciel rozdaje uczniom przygotowane kółka. Uczniowie wycinają i składają zgodnie  z instrukcją kwiaty. Na środku każde dziecko maluje kropkę w wybranym kolorze - zielonym, żółtym, czerwonym ( zasady OK). Następnie podchodzi do przygotowanej miski z wodą.