Cel: Zaplanuję wyprawę.
KS:
- wykonuję mapę planowanej wyprawy,
- zaznaczam miejsca związane z ochroną środowiska,
- układam zadania związane z zaplanowaną trasą,
- przesyłam zadania komuś z klasy,
- wykonuję zadania przysłane przez kolegę czy koleżankę,
-pracuję w parze, łączę się z kolegą lub koleżanką i omawiam zadania.
Zadanie
Zaplanuj wycieczkę. Swój plan narysuj na kartce. Zaznacz punkty
i odległości miedzy nimi. Wymyśl i zapisz pod planem zadanie matematyczne.
Na planie warto ująć miejsca, które mówią o ochronie przyrody, możesz zaplanować wymyślone przez ciebie punkty, rośliny, zwierzęta....każdy
odcinek może mieć zapisaną długość w kilometrach. Możesz wymyślić pytania związane z pokonywaniem trasy. Zdjęcie planu z zadaniami prześlij wybranemu koledze lub koleżance, a on je
obliczy i wyśle obliczenia do ciebie. Poproś rodzica o pomoc. Może po wykonaniu zadania, z pomocą rodzica połączysz się z kolegą w dowolnej aplikacji i je omówicie? Poproś również
rodzica
o przesłanie do mnie relacji z wykonania zadania. Myślę, że to będzie ciekawe przeżycie.
EFEKTY
Krzyś i Staś L.
Julka i Marysia
Iga, Staś O. i Staś N.
Bartek i Hubert
Antoś
Nikola, Rozalka, Marcelinka
Wojtek i Kacper
Hubert W. i Tymek
Uczniowie zaplanowali trasę wycieczki. Na jej podstawie ułożyli zadania z treścią. Wymienili się nimi w parach. Następnie rozwiązywali zadania koleżanki lub kolegi. Udzielili IZ na temat trasy. Otrzymali rozwiązania i odpowiedzi swoich zadań. Sprawdzili je i udzielili IZ. Zadania zostały omówione z całą klasą. Uczniowie w ten sposób rozwinęli wiele kompetencji kluczowych.
KOMPETENCJE KLUCZOWE
1. Kompetencje w
zakresie rozumienia i tworzenia informacji; (porozumiewały się w języku
ojczystym, układały i czytały zadania, rozmawiały on-line),
3.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii
i inżynierii; (zadania z treścią, ekologia),
4.Kompetencje cyfrowe;( rozmowa on-line)
5.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się; (
współpraca,
przygotowanie zadań dla kolegi, koleżanki),
6.Kompetencje obywatelskie; ( przynależność do wspólnoty/ nasz kraj ),
7.Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości; (szacowanie - która droga jest krótsza?),
8.Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej; (historia, zabytki).
ZASTOSOWANIE NA INNYCH PRZEDMIOTACH
- j. polski
- historia
- chemia
- fizyka
- geografia- to po prostu wszystko:)
- plastyka, sztuka, muzyka
- języki obce
Możemy rozwinąć temat i przenieść na mapę fizyczną kraju, kontynentu, świata lub przejść do mapy Google.....
zależy tylko od uczniowskiej wyobraźni.