Cel: Zaplanuję wyprawę.

 

KS:

 

- wykonuję mapę planowanej wyprawy,

- zaznaczam miejsca związane z ochroną środowiska,

- układam zadania związane z zaplanowaną trasą,

- przesyłam zadania komuś z klasy,

- wykonuję zadania przysłane przez kolegę czy koleżankę,

-pracuję w parze,  łączę się z kolegą lub koleżanką i omawiam zadania.

 


Zadanie

Zaplanuj wycieczkę. Swój plan narysuj  na kartce. Zaznacz punkty
i odległości miedzy nimi. Wymyśl i zapisz pod planem zadanie matematyczne. 

Na planie  warto ująć  miejsca, które mówią o ochronie przyrody, możesz zaplanować  wymyślone przez ciebie punkty, rośliny, zwierzęta....każdy odcinek może mieć zapisaną długość w kilometrach. Możesz wymyślić pytania związane z pokonywaniem trasy.  Zdjęcie planu z zadaniami  prześlij wybranemu koledze lub koleżance, a on je obliczy i wyśle obliczenia do ciebie.  Poproś rodzica o pomoc. Może po wykonaniu zadania, z pomocą rodzica połączysz się z kolegą w dowolnej aplikacji i je omówicie? Poproś również rodzica
o  przesłanie do mnie relacji z wykonania zadania. Myślę, że to będzie ciekawe przeżycie.

EFEKTY

Krzyś i Staś L.

Julka i Marysia

Iga, Staś O. i Staś N.

Bartek i Hubert

Antoś

Nikola, Rozalka, Marcelinka

Wojtek i Kacper

Hubert W. i Tymek


Uczniowie zaplanowali trasę wycieczki. Na jej podstawie ułożyli zadania z treścią. Wymienili się nimi w parach. Następnie rozwiązywali zadania koleżanki lub kolegi. Udzielili IZ na temat trasy. Otrzymali rozwiązania i odpowiedzi swoich zadań. Sprawdzili je i udzielili IZ.  Zadania zostały omówione z całą klasą. Uczniowie w ten sposób rozwinęli  wiele kompetencji kluczowych.

KOMPETENCJE KLUCZOWE

1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;   (porozumiewały się w języku
    ojczystym, układały i czytały zadania, rozmawiały on-line),

 

3.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,  technologii
   i inżynierii;  (zadania z treścią, ekologia),

4.Kompetencje cyfrowe;( rozmowa on-line)

5.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie  umiejętności uczenia się; ( współpraca, 
  przygotowanie zadań dla kolegi, koleżanki),

6.Kompetencje obywatelskie; ( przynależność do wspólnoty/ nasz kraj ),

7.Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości; (szacowanie - która droga jest krótsza?),

 8.Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji  kulturalnej; (historia, zabytki).

ZASTOSOWANIE NA INNYCH PRZEDMIOTACH

 - j. polski

  •    mapa np. Soplicowa, Bullerbyn ...,
  •    na podstawie mapy opisy miejsca, postaci, zdarzeń, 
  •   droga Gerdy do zamku Królowej Śniegu- ścieżka opowiadania,

  •   ortografia,

- historia

  • na mapie zaznaczamy ważne miejsca historyczne i układamy zadania/pytania, dotyczące tych miejsc lub postaci,

- chemia

  • kolejne miejsca/ punkty na mapie, to inny składnik jakiejś "mikstury",
  • miejsca dotyczące osób/ znanych chemików i ich życiorysy lub inna wiedza na ich temat,

- fizyka

  • prędkość, droga, czas...

- geografia- to po prostu wszystko:)

- plastyka, sztuka, muzyka

  • ważne miejsca związane z artystami, ich życiem, 
  •  krajobrazy i na tej podstawie omawiamy muzykę czy malarstwo..,

- języki obce

  • mapa jako punkt wyjścia do słownictwa,

 

Możemy rozwinąć temat i przenieść na mapę fizyczną kraju, kontynentu, świata lub przejść do mapy Google.....

 

zależy tylko od uczniowskiej wyobraźni.